de

Copiii care schimba des scolile sunt mai predispusi la afectiuni psihice

20/02/2014 în la psiholog, parenting, psihiatrie, psiholog, psihologia copilului, psihologie, recomandat, stiri psi

copii scoala boli psihice psiholog bunConform rezultatelor unui studiu recent realizat la Warwick Medical School din Anglia, printre copiii care au schimbat şcolile de mai mult de trei ori există o probabilitate mai mare cu 60% să prezinte simptome psihotice la vârsta de 12 ani, respectiv să audă voci, să aibă halucinaţii ş.a., faţă de copiii care au mers la mai puţine şcoli sau care nu au schimbat nici una.

Studiul nu spune că ar exista o legătură cauzală între schimbarea frecventă a şcolii şi apariţia acestor simptome (cu alte cuvinte nu dovedeşte că acestea s-ar datora schimbării şcolii – şi cum ar putea?!). Ceea ce însă indică este probabilitatea înaltă ca mutările dese să îi facă pe copii mai vulnerabili şi să le dea sentimentul că sunt copleşiţi din punct de vedere social, intimidaţi de alţi copii, excluşi şi marginalizaţi. Prin urmare, riscul declanşării unei afecţiuni psihice este mai mare în cazul lor.

Conexiunea nu este surprinzătoare. Printre persoanele care se simt marginalizate – pentru că trăiesc într-o comunitate de emigranţi, din cauza instabilităţii familiale ori a greutăţilor economice, sau pentru că sunt copii mutaţi de la ţară la oraş – rata de risc pentru declanşarea unei psihoze este mai mare.

Cercetătorii au avut la dispoziţie o bază de date uriaşă, cunoscută sub numele de Avon Longitudinal Study of Parents and Children. Studiul respectiv a ţinut sub observaţie 14 000 de femei gravide din Avon, Anglia, iar apoi pe copii acestora, pe parcursul vieţii lor, începând cu anul 1991. La vârsta de 12 ani, 6 500 de copii din această bază au fost intervievaţi clinic pentru a se afla dacă prezintă simptome psihotice. Dintre aceştia, 5,6% au spus că au halucinaţii efemere, iar 8,1% au fost suspectaţi că ar avea aceste simptome (deşi par procente mari, trebuie avut în vedere că la mulţi copii aceste manifestări dispar şi nu se dezvoltă vreodată în tulburări psihotice precum schizofrenia).

Soluţia problemei nu ar fi, desigur, ca părinţii să nu se mai mute dintr-un loc într-altul, schimbând astfel şi şcoala copiilor, ci ar trebui ca şcolile să aibă în vedere această problemă şi să devină parte a soluţiei, iar educatorii şi profesorii să acorde o atenţie deosebită copiilor aflaţi în aceste situaţii.

Sursă: LiveScience

Lasă un răspuns

Trebuie să fiţi conectat(ă) pentru a publica un comentariu.

Sari la bara de unelte